2011. augusztus 13., szombat

Tündérkéimnek

Igazi kihívás kislánynak lenni. Felszabadult gyermekként élvezik a hétköznapokat, miközben előszeretettel próbálgatják a nagy titkokat, amiket a fürdőszobaajtóból csillogó szemekkel lestek el Édesanyjuktól. Majdnem ugyanekkora kihívás szappant készíteni ennek a korosztálynak, kis kritikusaim majd megmondják, hogy sikerült. :)


Úgy válogattam össze az alapanyagokat, hogy a kis hölgyek minden igényét kielégítse a szappanom. Folyadéknak természetesen tápláló kecsketejet választottam. A lipidek nagy részét pálmavaj teszi ki, ami megfelelő szilárdságot nyújt a szappannak. Tapasztalatom szerint erre szükség is van, hiszen saját lányaim is előszeretettel úsztatták annak idején a szappant a kádban minden szülői intelem ellenére. Kis lurkóknál számolni kell azzal is, hogy időnként összepiszkolják magukat, így másik bázislipidnek kókuszvajat választottam kímélő tisztítóhatása miatt. Nincs nőcis szappan olívaolaj nélkül, így ez az összetevő sem maradhatott ki. Tápanyagforrásként pedig sheavajat használtam, melynek emellett hidratálóképessége is kiváló. Nem is igazi fürdő az, amelyik nem habzik, ezért kiadós adag ricinusolajjal fejeltem meg az egészet.
Rózsaszín mica-por, vidám állatfigurák és enyhe vaníliaillat a biztosíték arra, hogy ez az ajándék minden kislányt lenyűgöz.

u.i.: A kisfiúk se szomorkodjanak, már számukra is készül a meglepetés!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése