2011. október 13., csütörtök

Almás-fahéjas ápolás

Bár a tél szerencsére még igen távolinak tűnik, a szappanok érési idejét figyelembe véve nem árt picit előre gondolkozni. Kiadós hócsaták utáni szívmelengető teázások hangulatát idézi almás-fahéjas szappanom.


Lipidösszetételét tekintve is valódi kuriózumnak számít mostani szappanom, hiszen a szokásos kókuszvaj-pálmavaj mellé számos extra ápoló-tápláló-hidratáló tulajdonsággal rendelkező összetevőt válogattam csokorba. A ricinusolaj elsősorban a bőr egészséges működéséért felel, hiszen szabályozza a faggyúmirigyek működését, száraz bőrt zsírozza, a zsírosabbnál viszont inkább visszaszorítja a faggyútermelést. Nagy mennyiségben használtam napraforgóolajat, amelynek magas E-vitamintartalmát vétek lenne nem kihasználni. Hámsejtjeink fiatalos lendülettel fogják meghálálni ezt a törődést. Hidratáló alapanyagként sheavajat adtam hozzá, melynek különlegessége a villámgyors felszívódása és az emberi bőrhöz leginkább hasonló zsírsavösszetétele. Az utolsó fázisban argánolajat öntöttem a masszához, így ennek jellegzetességei határozzák meg leginkább a szappan tulajdonságait. Az argánolaj valóságos csodaszer, szinte bármilyen bőrtípusra, bőrproblémára kedvezően hat. Magas antioxidáns tartalma miatt lassítja a bőr öregedését, segít eltüntetni a kialakult ráncokat. Növeli a bőr ellenállóképességét az erős UV sugárzás ellen. Kíméletesen tisztítja, nyugtatja az irritált bőrt, a száraz bőrt pedig intenzíven hidratálja, ápolja. Folyadéknak kecsketejet használtam, így ennek tápanyagtartalma is hozzáadódik a szappan jótékony hatásaihoz. Illatanyagként almás-fahéjas parfümolajat adtam hozzá. Már alig várom, hogy varázslatos téli illat vegyen körül egy forró fürdő után, kedvenc téli ízesítésű teámat kortyolgatva!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése